Priprema motocikla za "zimski san" 1.dio

Ići dole

Priprema motocikla za "zimski san" 1.dio

Počalji  Galiot taj Pon Okt 18, 2010 12:32 am

Pokušaću ovim textom objasniti,po meni,pravilnu tehniku pranja i održavanja dobrog izgleda vašeg motocikla.
Prvo što Vam treba jeste da imate određene uslove i pribor kojim ćete pristupiti poslu. Pre svega,izbjegavate pranje po jakom suncu.Ako je ikako moguće,perite ga u sjeni ili barem kad je sunce malo "palo" tj,ranije ujutro ili kasnije popodne.
Zbog pranja lanca,bilo bi dobro motocikl postaviti na centralne nogare ako ih motocikl ima,ako ne,onda na stalak.


Za pranje lanca vam treba par starih četkica za zube,malo veća četka,posudica sa naftom i posudica za skupljanje nafte. Bilo bi dobro ispod postaviti komad kartona da upija naftu i nečistoće koje će nesumnjivo padati i pored posudice za skupljanje.


Koristim naftu jer ona dobro skida nečistoće sa lanca i zupčanika a ne škodi gumicama. Perite sa dosta nafte,tj,nemojte cjediti četku i obavezno okrećite gumu u smjeru kretanja tj,gurajte ju prema naprijed jer se tako nafta koju ste naneli na lanac cjedi prema neopranom djelu lanca i natapa ga.

Operite lanac sa svih strana a zatim sa četkicom za zube operite lančanik i sve one dijelove koji su u kontaktu sa lancem.



Tu mislim na gumeni klizač koji se nalazi na viljušci,zatim donji dio viljuške.



Ukoliko imate vremena i volje,možete skinuti poklopac prednjeg lančanika i oprati prednji lančanik i poklopac kao i zaštitu lanca. Ovo je dovoljno jednom u sezoni,obično to radim na kraju sezone ili ako eventualno prelazim na novi sprej za lanac da bi usporedio razbacivanje starog i novog spreja.

Kada ste oprali lanac,vidite da vam je zadnja guma i felga poprilično isprskana naftom. Neka Vas to ne zabrinjava,dovoljan je jedan čistač za alu felge da se sve dovede u red. Nije bitna neka posebna marka,isprobao sam ih dosta,svi rade posao. Opet ponavljam,nemojte prati motor po jakom suncu,jer ukoliko tada koristite čistače,može doći do diskoloracije djelova vašeg motocikla.


Prelazimo na pripremu za pranje. Prvo u lonac auspuha stavljamo zaštitu da voda ne bi ulazila u auspuh,zatim prednji kraj naprskamo sredstvom za uklanjanje insekata,slobodno ga nanosim na sve plastične dijelove kao i hromirane. Zatim čistačem za alu felge prskam sve dijelove koji su preostali,znači točkove,viljušku,skoro sve.




Evo kako izgleda motocikl natopljen čistačima:



Prije samog pranja,moramo provjeriti da li smo "scratch free" tj,da li na rukama imamo ikakav predmet koji bi mogao naneti ogrebotinu tipa prsten,sat,narukvica... Sklanjamo sve pomenuto sa sebe i prelazimo na pranje.

Koristim perač pod visokim pritiskom jer njime postižem najbolje rezultate,tj,tako moram posle mnogo manje da perem sunđerom. Nemojte perač uperivati direktno u ležajeve točkova,volana,satove i nemojte ga prislanjati preblizu motociklu. Ako perač ima mogućnost podešavanja pritiska,smanjite pritisak i polako ga podižite dok ne vidite koji pritisak najbolje obavlja posao.Slobodno peračem isperite i lanac.



Kada smo peračem skinuli sve što su čistači rastvorili,peremo motocikl. U kanti si pripremimo toplu vodu,dva sunđera i obavezno koristite auto šampon. Nemojte koristiti sredstva za pranje posuđa jer ona,iako dobro pjene i čiste,skidaju boju. Ta sredstva su napravljena da uklanjaju i rastvaraju masnoću,pa tako rastvaraju i masnoću boje i vrlo brzo motocikl izgubi sjaj.



Koristim dva sunđera,jedan koji mora imati veće rupe tj,nemojte koristiti sunđere koji nemaju rupe. Rupe služe da fina prašina i prljavština koja je uspjela ostati na površini uđu u sunđer a ne da ostanu između sunđera i podloge i tako stvore one sitne ali primjetne crtice i recke na boji.Drugi sunđer je obično manji,za teško dostupna mjesta.


Pranje počinjem od najosetljivijih djelova tj,od rezervoara jer nam je sad sunđer čist i neće naneti ogrebotine. Jako često ispiram sunđer i dosta ga natapam jer tako se bolje opere.Ukoliko imate prljavštinu koja se teško skida,nemojte jako trljati da ju skinete,ima leka za to,o tome kasnije.To jest,ako ide ide,ako ne ićiće kasnije Wink


Kada smo sve oprali,kako lako tako i teško dostupna mjesta,sledi ispiranje.Opet koristim perač pod pritiskom,i opet treba obratiti pažnju,ne preblizu,ne direktno u ležajeve i satove.

Posle toga ide brisanje za šta koristim "jelensku krpu"-čuveni plas chamois:)
Njome skidam višak vode,i provjeravam da li ima još kakvih flekica i prljavštine koje se nisu skinule.


Posle toga kompresorom izduvam sve kontakte na motociklu,satove,brave,čak i pređem skoro cjelu mašinu. Isto kompresorom izduvam lanac da bi se lakše i brže osušio.




Sad se vraćamo na lanac. Kad sam kompresorom uklonio višak vode,sušim lanac tako što ga čistim krpom a posle toga ga isperem čistačem za lanac.


Kad nanesem čistač lanca,ostavim da malo odstoji i opet cjeli lanac protrljam kroz krpu. Primjetićete da iako lanac izgleda skroz opran,čistač ipak skine još dosta prljavštine. Obično ljudi sada znaju da upale motocikl i naprave koji lagani krug da bi se lanac skroz osušio i zagrejao za nanošenje spreja za lanac. Ako Vam je motocikl na stalku možete ga upaliti i u mjestu malo zavrtiti točak. Ja koristim fen kojim ujedno osušim i ugrijem lanac. Bitno je ugrijati lanac jer sprej je djelotvoran ako je lanac topao.

Sprej za lanac se nanosi sa unutrašnje strane lanca,tako da prilikom centrifugalne sile kojoj je izložen lanac,mast prolazi kroz cjeli lanac i tako jednako podmazuje gumice. Na fotki se vidi da sam ja prskao lanac sa WD40 jer sam pripremao motocikl za zimsku pauzu. WD40 će ga zaštiti od vlage,prljavštine i omogućiti lakše čišćenje sledeći put na proljeće.

Sad skidamo motocikl sa stalka i ostavljamo ga da se skroz ocijedi.
U međuvremenu,sa WD40 tretiramo sve brave na motociklu da bi izbacili vlagu.

Time završavamo pvi dio pripreme za zimsku pauzu.
avatar
Galiot

Broj poruka : 76
Poeni : 106
Čin : 50
Datum upisa : 27.05.2010
Godina : 38
Lokacija : Risan

Pogledaj profil korisnika http://mk-oridjinali.forum.st

Nazad na vrh Ići dole

Nazad na vrh

- Similar topics

 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu