M.K. ORIĐINALI - KOTOR
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Pravilni odabir kacige.

Ići dole

Pravilni odabir kacige. Empty Pravilni odabir kacige.

Počalji  2fast4you Pet Jun 11, 2010 8:28 pm

Novi motoristi će pomisliti otprilike ovako:”Izaberem koja mi se sviđa, probam i kupim”. Može i tako, ali da ste kupili baš ono što vam odgovara na ovaj način, ne vjerujem. Ovaj članak je i namjenjen prije svega novim motoristima. Raznim improvizovanim šljemovima nemojte zavaravati policiju, jer time zavaravate i svoju bezbjednost.
Â
Prvo treba odabrati tip kacige koju želite, ili zavisno od motora koji vozite, što pretpostavljam da znate. Postoje 3 osnovna tipa kaciga. Može biti integralna kaciga, a nosi ih većina motorista i skoro su neophodne za duža putovanja. To je klasična zatvorena kaciga. Postoji i podvarijanta, tako zvani flip-up. Drugi tip su kacige za moto kros i enduro motore. To su one što imaju “kačket” i štitnik za bradu, ali su bez vizira. Uz njih se obično nose naočale slične skijaškim. Treći tip su otvorene ili džet kacige. Mogu imati i kačket i vizir, ali su dole otvorene i nemaju štitnik za bradu.
Â
Sada kada znamo tip kacige, odabraćemo omiljenog proizvođača (Shark, AGV, Kiwi, Nolan, Arai, Shoei…). Za kacige sa vizirom imajte u vidu da će vam kad tad trebati novi vizir. Poslje ovoga se odlučujemo za dizajn, boju i najzad probu. Ovo je veoma, veoma važan momenat. Prilikom probe zakopčajte kacigu i probajte da vrtite glavom ljevo-desno. Kaciga ne smije imati lufta oko vaše glave. Skoro da se ne smije pomjerati prilikom ovog “testa”. Prvi utisak je da vam je mala. Unutrašnja obloga mora da vam malo steže glavu i lice. Kažem malo, ne toliko da vas iritira. Unutrašnjost je obložena stiroporom koji je presvučen specijalnim materijalom zaljepljenim na veoma tanak sloj spužve. S vremenom će se stiropor deformisati i kaciga će postati komotnija. Toliko o veličini. Težina je jedan od važnijih faktora. Samo 100 grama na glavi se tokom dužeg puta i te kako osjeti. Što brže vozite, to je sve izraženije. U mnogim kacigama unutra piše koliko su teške.
Â
Oni koji žele kacigu sa vizirom u boji treba da znaju, da ti viziri imaju efekat sunčanih naočala. Znači nisu dobri za vožnju noću. Zato obavezno kupite i obični vizir, a prodavca pitajte kako se mjenja. Neki viziri se veoma jednostavno mjenjaju, dok za druge treba odvrnuti obično samo 2 šrafa. Prilikom promjene obratite pažnju na male podloške, koje su veoma važne. Od njih zavisi da li će vam vizir sam spadati ili ćete moći da ga ostavite otvorenog. Takođe prilikom vašeg izbora potrudite se da kaciga ima “scratch resistant “ (otporan na ogrebotine) vizir. Takvi viziri neuporedivo duže traju, ali ih je i te kako moguće izgrebati. Druga mogućnost kod kupovine kacige sa vizirom u boji je još jedna kaciga sa običnim vizirom, ali to dolazi u obzir samo kod vožnje “oko kuće” ili na duži put kada se mjenjate za kacigu za saputnikom. Ne vjerujem da će saputnik uživati u pomračenim predjelima. Kod motokros otvorenih kaciga nećete imati ovaj “vizir” problem, izuzev, ako kupujete otvorenu kacigu sa opcionalnim vizirom. Pravila za odabir su generalno ista. Najbolje bi bilo dogovoriti se sa prodavcem, te probati kacigu na samom motoru. Tom prilikom obavezno ponesite podkapu da ne isprljate kacigu i gotovinu koju ćete ostaviti kao zalog.
Â
Održavanje kaciga je prilično jednostavno. Materijal od koga su kacige napravljene veoma je otporan na udare, ali je hemijski veoma osjetljiv. Ne ljepite naljepnice na njih, ne farbajte ih izuzev s farbom namjenjenom baš za to. Jednostavno čistite kacigu sredstvom koje je namjenjeno za to ili blagim sapunom za ruke i toplom vodom. Obično je i mlaka voda sasvim dovoljna. Isto važi i za vizir. Perite rukom ili pamučnom krpom. Ne koristite krpe za suđe, a naročito ne oštre spužve, jer će ih izgrebati. Za vizir se može koristiti i sredstvo za čišćenje naočala ili sočiva, ali SAMO ono koje se može koristiti i za plastična “stakla” i sočiva. Poslje pranja posušite pamučnom ili nježnom frotirnom krpom.
Prije čišćenja unutrašnjosti, pretpostaviću da ste završili vožnju za taj dan. Unutrašnost kacige je prvo potrebno očistiti od kose. Fenomenalno sredstvo za to je ljepljiva traka (ona široka). Kada to završite, blago navlaženom krpom obrišite unutrašnju oblogu. Obloga se na nekim kacigama može i jednostavno izvaditi.
Â
Sada još jedan trik za one koji tragaju za novim vizirom. Privremeno sredstvo za popravku je jestivo ulje. Evo kako se to radi. Vizir MORA biti čist. Blago, veoma blago, da se jedva osjeti namastite nježnu krpicu jestivim uljem. Pređite cjelu površinu vizira tom krpicom, a onda uzmite drugu, opet nježnu, potpuno čistu krpu i dobro izbrišite vizir. Nećete vjerovati koliko ovo pomaže, ali se mora  ponavljati svakodnevno. Za vizir koji je baš žestoko izgreban nema pomoći.
Â
Vijek jedne kacige je 4-5 godina. Dolazi do starenja materijala i kaciga više nije bezbjedna kao prije, Ukoliko ste udarili kacigu, kupite novu. Spoljna školjka i ne mora biti oštećena, ali unutrašnja od stiropora se neće vratiti u prvobitni oblik
Nadam se da ste našli po nešto korisno, što niste znali.
2fast4you
2fast4you
Admin

Broj poruka : 67
Poeni : 134
Čin : 0
Datum upisa : 26.05.2010
Godina : 36
Lokacija : Kotor

https://mk-oridjinali.forum.st

Nazad na vrh Ići dole

Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu